Goede service badge

Website laten maken? Wij maken voor jouw idee dé applicatie!

Loop eens binnen voor een kop koffie. Wij helpen u graag met jouw project!

Wij zijn professionele webbouwers en gaan graag voor jou aan de slag

Wij hebben meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van internet

Bel 033 879 55 22 voor een prettig gesprek over jou project

Nick Catsburg pakt de leiding op Hockenheim

NICK CATSBURG PAKT DE LEIDING IN EUROCUP MÉGANE TROPHY OP HOCKENHEIM! 

HOCKENHEIM, 05 SEPTEMBER 2010 – Nick Catsburg heeft goede zaken gedaan in de Eurocup Mégane Trophy. Op het circuit van Hockenheimring won de inwoner uit Voorthuizen de eerste race op zaterdagmiddag, terwijl hij vanmiddag in een spannende wedstrijd als tweede de zwart-wit geblokte finishvlag zag vallen. Met deze dubbele podiumfinish voegde hij 27 punten aan zijn totaal toe. Ook veroverde Catsburg de leiding in het kampioenschap. Na tien verreden races heeft hij totaal 104 punten gescoord, 2 punten meer dan zijn directe concurrent en teamgenoot Pierre Thiriet. 

VRIJE TRAININGEN + KWALIFICATIES:

Catsburg reisde met veel zelfvertrouwen af naar het Grand Prix circuit van Hockenheim waar hij op vrijdagmorgen met oude banden het asfalt koos. De HBO (Communicatie) student was de gehele sessie bijzonder snel onderweg en liet tegen het einde een betere set oude banden monteren. Met een tijd van 1:45.059 eindigde hij op de eerste plaats. Hij was hiermee een volle seconde sneller dan de nummer 2 (Bas Schothorst). Ook tijdens de tweede vrije training begon Catsburg op oude banden. Niet veel later wisselde hij deze in voor zijn eerste set nieuwe banden. Catsburg probeerde de stijgende lijn door te trekken maar een afbroken camber plate gooide roet in het eten. Ondanks dat de wagen niet zo goed aanvoelde zette Catsburg opnieuw de snelste tijd van iedereen op de chrono’s. 

In de eerste kwalificatie op zaterdagmorgen wist Catsburg een paar snelle ronden eruit te persen, echter met een tijd van 1:44.731 bleef hij op een tweede plaats steken. Doordat polesitter Niccolo Nalio de baan teveel had afgesneden werden alle tijden van de Italiaanse coureur afgenomen en schoof Catsburg automatisch door naar de eerste plaats. De tweede kwalificatie op zondagmorgen verliep niet naar wens. Ondanks snelle sectortijden wist Catsburg niet de eindjes in een vliegende ronde aan elkaar te knopen. Terwijl ook in deze sessie een camber plate sneuvelde, moest hij genoegen nemen met de tweede plaats.

RACE 01 + 02:

Catsburg kwam bij het doven van de startlichten goed van zijn plaats. Hij behield de eerste plaats in de openingsronde goed vast, maar merkte wel dat er iets met zijn Mégane aan de hand was. Wanneer tijdens de race beide camber plates weer van zijn wagen afbreken, kreeg Catsburg steeds meer last van overstuur. De verplichte pitstop halverwege de 23 ronden tellende race verliep bijzonder snel, echter door de problemen met zijn auto kwam Bas Schothorst met rassenschrede dichterbij. De rijder van McGregor by Equipe Verschuur was echter te agressief om Catsburg aan te vallen waardoor hij van de baan spinde. Niet veel later vond Thiriet de aansluiting maar Catsburg hield de deur stevig dicht. Na een spannende race kwam Catsburg als winnaar over de meet.

In de afsluitende race op zondagmiddag kwam Catsburg bijzonder snel uit de startblokken en verschalkte poleman Stefano Comini voor het ingaan van de eerste bocht. Wanneer Catsburg weer last kreeg van overstuurproblemen en geen onnodige risico’s wilde nemen, liet hij de Zwitser in de openingsfase weer voorbij gaan. Daarna nam Catsburg een snelle pitstop, maar kwam hij bij de herstart slecht van zijn plaats. De rijder van TDS Racing verloor een positie en kwam als derde achter Comini en Thiriet weer de baan op. Hij wist in een zinderende slotfase het rechtstreekse duel met Thiriet in zijn voordeel te beslechten en veroverde wederom de tweede plaats. Deze positie stond hij niet meer af en na 24 ronden nam hij de leiding van Thiriet in het kampioenschap over!

NICK CATSBURG: “Ik ben superblij met mijn dubbele podiumfinishes en uiteraard met mijn eerste plaats in het kampioenschap. Het team heeft keihard gewerkt om de auto tiptop voor elkaar te krijgen, maar door de hoge curbstones klapte telkens de camber plates van mijn wagen. Ik begon het weekend met drie punten achterstand en ga met twee punten voorsprong naar de volgende races op Silverstone. Ik denk dat die baan meer geschikt is voor deze Mégane’s en ben ik altijd goed op snelle circuits. Ik hoop daar mijn leidende positie in het kampioenschap verder uit te bouwen!”

UITSLAG RACE 01 EUROCUP MÉGANE TROPHY – HOCKENHEIM, 04 SEPTEMBER 2010

01. Nick Catsburg (NED), TDS Racing, 23 ronden, 41:49.999
02. Pierre Thiriet (FRA), TDS Racing, + 00.483s
03. Renaud Derlot (FRA), Boutsen Energy Racing, + 00.866s

UITSLAG RACE 02 EUROCUP MÉGANE TROPHY – HOCKENHEIM, 05 SEPTEMBER 2010

01. Stefano Comini (SUI), 24 ronden, 43:18.189
02. Nick Catsburg (NED), TDS Racing, + 01.966s
03. Renaud Derlot (FRA), Boutsen Energy Racing, + 02.417s

NIEUWS afkomstig van INSIGHT F1 MOTORSPORT REPORT.
Foto's INSIGHT F1 MOTORSPORT REPORT & Gerald van den Brink
www.nickcatsburg.nl

Direct meer weten?
Bel dan 033 879 55 22 of neem contact met ons op via ons contactformulier.

Uw naam: *
Onderwerp:
E-mailadres of telefoon: *
Uw vraag: *